دومین همایش آئین زندگی با عنوان تیپ شناسی شخصیت منطقه ویژه اقتصادی پارس

این همایش در قالب بخشهای آموزشی، نمایشی و موسیقایی با حضور مدیران و کارشناسان منطقه ویژه اقتصادی پارس در سالن اجتماعات این سازمان در اسفند ماه 1395 برگزار گردید.

بقراط بزرگترین حکیم یونانی، رفتار انسانها را در 400 سال پیش از میلاد مورد بررسی قرار داد. او متوجه شد که ما انسانها در رفتارهای خود تشابهات و تفاوتهایی را نشان می دهیم. وی رفتار افراد را به چهار دسته صفراوی، دموی، بلغمی و سوداوی تقسیم کرده بود. بر اساس مشاهدات وی ما انسانها یکسان هستیم، با این وجود هر یک منحصر به فرد می باشیم. دانشمندان دیگری نیز همانند جالینوس رفتارهای انسان را به مدلهای مختلفی تقسیم کرده بودند که امروزه نیز در علم پزشکی به آنها اشاره می شود. با ادامه یافتن این نظریات، اثبات شده است که رفتارهای قابل مشاهده می توانند در گروه هایی طبقه بندی شوند. این عمل باعث به وجود آمدن پدیده ای شده است که اکنون به نام “زبان رفتاری” شناخته می شود.

خلاصه مطالب عنوان شده در همایش:

نشانه های رفتاری High S ها: -آنها را تشخیص دهیم -خوب گوش میدهند، -آرام و مهربان هستند، -در برابر تغییر مقاومت نشان میدهند، -پرخاشگر نیستند.
با High S ها چطور باید رفتار کرد؟ -سرعت یکنواختی را در هر زمینه دنبال کنید، -سوال بپرسید و به جوابشان گوش کنید، -به آنها به عنوان یک فرد، یک شخص، توجه نشان دهید و به رسمیت بشناسید، -از ایده های آنها حمایت کنید، -برای آنها ضمانت و امنیت تامین کنید.
با High S ها چه رفتاری نکنیم؟ -آنها را در معرض تغییرات سریع قرار ندهید، -محیط یا روالهای کاری آنها را ناگهانی عوض نکنید، آنها زمان و توضیحات میخواهند، -آنها را وادار به عجله نکنید.
با High C ها چطور رفتار کنیم؟ – با آنها سیستماتیک و نظام یافته مواجه شوید، – در هر بررسی، فهرستی از نکات مثبت و منفی ارائه کنید، – با آنها کتبی تعامل کنید، یادداشت بدهید و یادداشت بگیرید، – برای هر مورد و ادعائی، به آنها شاهد و دلیل ارائه کنید.
با High C ها چه رفتاری نکنیم؟ – در تصمیم گیری، آنها را وادار به عجله نکنید، بگذارید فکر کنند و به جمع بندی برسند و قانع شوند. – تغییر ناگهانی ایجاد نکنید، – جزئیات را بی اهمیت ندانید و در بحثها، به جزئیات بپردازید، – کلی گوئی نکنید.

در ادامه گزارش تصویری و خلاصه مباحث عنوان شده این همایش(جهت دانلود) تقدیم علاقمندان می گردد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *