اینبار بدون برادرانم روی صحنه می روم

گروه هنر: «بیژن کامکار» که پیوسته در کنار گروه کامکارها به اجرای برنامه پرداخته است، تصمیم دارد این بار در روزهای ۲۲ و ۲۳ آذر در تالار وحدت همراه با گروه «نی بانگ»، به آهنگ سازی کاوه سپندار، به اجرای قطعات بپردازد.
او درباره این کنسرت میگوید: «این کنسرت از نظر محتوا مشابه کنسرتهای قبل است و ترکیبی از موسیقی سنتی و موسیقی فولکلور کردی است. اجرای بخش فارسی برعهده «مجتبی عسگری» و بخشی کردی را بنده اجرا خواهم کرد. از لحاظ ظاهر هم باید بگویم که در کنسرتهای قبل با برادرانم به اجرا میپرداختهم و در کنسرت پیشرو با یک تعداد جوان نازنین که آینده موسیقی ما را در دست دارند به اجرا میپردازم.
جوانان ما هم مانند اغلب جوانان سراسر دنیا قدر موسیقی کشورشان را نمیدانند و به سمت وسوهای دیگر کشیده می شوند، ولی با این حال من آینده موسیقی کشورمان را روشن میبینم». «کاوه سپندار» آهنگ ساز و سرپرست گروه است که در این اجرا سازهای نی و دیوان را خواهد نواخت. از دیگر هنرمندان این کنسرت نیز می توان به عود و دیوان «کسری سپندار»، سنتور «سوده اسدپور»، سنتور «مسعود آرامشی»، کمانچه «همایون پشتدار»، تار و دیوان «صائب کاکاوند»، تنبک و سازهای کوبهای «ماهور زمانه پور»، کمانچه «نرگسی دهقانی»، تارباسی «کاوه آهنگرانی» و دف و دهل «رامین ملکی » اشاره کرد.

«بیژن کامکار» سال ها در زمینه نوازندگی تار تحصیل کرده است، ولی بیشتر به عنوان نوازنده دف و خواننده به جامعه معرفی شده است. او خودش درباره این مسئله میگوید: «اولین سازی که به دست گرفتم تنبک بوده است و تمامی اعضای خانوادهام با این ساز شروع به کار کردهاند، اما از لحاظ خوانندگی، از پنج سالگی در رادیو سنندج به آوازخوانی پرداخته، ولی به صورت جدی و رسمی در سال ۱۳۵۶ «حصار» از حسین علیزاده را خواندم».
کامکار همچنین از برنامه اش در آینده گفت: کشوی میز من و برادرانم پر از نفت است، ولی متأسفانه هیچ تهیه کننده ای این ریسک را نمیکند که سرمایه اش را در این راه صرف کند، پس تنها حمایتی که از ما خوانندگان می شود همین برگزاری کنسرت است. قابل ذکر است که اجراهای هر دو شهاب این کنسرت به همت مؤسسه فروع فلق با مدیریت خانه زهرا همتی و در ساعت ۲۱:۳۰ روی صحنه میرود. همچنین علاقهمندان میتوانند برای تهیه بلیت به سایت ایران کنسرت مراجعه کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *