اولین روز همایش مهمان حضرت شدیم

هشتمین همایش آئین زندگی با عنوان اصول ارتباط عاطفی و راهکارهای نشاط در خانواده های اقماری(آموزشی – نمایشی – موسیقایی)

 

موسسه فروغ فلق در شهر مقدس مشهد
شرکت مجتمع گاز و سازمان منطقه ویژه پارس جنوبی
در ادامه اجرای سلسله همایشهای آموزش آموزش خانواده و مدیران صنایع توسط موسسه فروغ فلق با سه روش تلفیقی فوق و بازتاب مثبت و استقبال مخاطبین در استانهای مختلف این بار موسسه فروغ فلق در شهر مقدس مشهد و حریم امن امام مهربانیها ، همایش ویژه به مناسبت شب یلدا در سالن همایشهای مجتمع گاز استان خراسان برگزار گردید، که ضمن ارائه اصل موضوع همایش ،جنبه های فرهنگی و هنری همایش پررنگ تر شد به دلیل تقارن با شب یلدا که آئین و سنت ایرانیان است با چیدن سفره شب چله و طراحی و ساخت آدم برفی ها که علاوه بر یادآوری برای مردم خوب مخاطب برای دعا به درگاه خدای بزرگ و استغاثه به آستان مقدس امام رضا(ع) و برای نزول رحمت و برکت باران و برف که متاسفانه با گذشت پاییز هنوز هیچ اتفاقی نیافتاده و زمین همچنان در انتظار شستن غبار ناامیدی و عدم طراوت از چهره غمناکش به علت دوری و فراق یار دیرین خود باران و برف دو نعمت هستی و حیات که شاید روزی آنقدر در اختیار داشت که تا سیزده روز بعد از نوروز اشکهای شوق که حاصل آب شدن برف روی زمین به علت گرمای آفتاب بهار و وزش نسیم بهاری بود در جریان بود.
خلاصه آدم برفی ها پیش روی مخاطبین خاطرات خوبی را تجدید و به امید آمدن دوباره آن روزها و نگاه مهربان خدا به اهل زمین همه دعا کنیم.
سفره شب یلدا که هر کدام از المانهای سفره نشان از وجه سنتی و آئین دیرین ایرانیان دارد نیز به این بزم علمی و هنری رونق خاص بخشیده بود.

پس از خیر مقدم مدیر عامل موسسه و قدردانی از دست اندرکاران این همایش با اجرای سه اپیزود شاد نمایشی و اجرای 6 ترانه سنتی و اصیل شاد که آخرین ترانه به زبان مشهدی خوانده شد مورد استقبال خوب مهمانان قرار گرفت.
جناب دکتر محمدی روانشناس همایش به تحلیل وضوع و اشاره به مصداق نمایشی اجرا پرداختند و با مشارکت حضار موضوع را به نحو احسن تحلیل و ارائه نمودند.
در پایان از همه خانواده ها عکس یادگاری کنار سفره یلدا و آدم برفی های یلدا گرفته که مقرر شد سازمان پس از چاپ عکسها را برای خانواده ها ارسال نماید.
شب یلدای تیم هنرمندان و روانشناس و مسئولین سازمان منطقه ویژه اقتصادی پارس در محل استراحتگاه گاز مشهد خیلی صمیمی و خاطره انگیز برگزار و فردای شب چله همه راهی تهران شدیم.
انشاءاله خدا قسمت کند همه عاشقان حضرتش بزودی به پابوسی امام رضا(ع) مشرف شوند.
در ادامه گزارش تصویری مراسم تقدیم می گردد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *