کنسرت گروه مندیر به سرپرستی احمدرضا جعفرپور و صدای دیدار محمودی 18 , 19 اردیبهشت ماه با اجرای قطعاتی از موسیقی بختیاری و با حضور جمعی از علاقمندان به موسیقی محلی در تالار وحدت برگزار شد.

در این کنسرت قطعات بدون کلام سرو سرور، سوار بازی، آواز شوشتری، شقایق و تصنیف اوگذاری، آسمان به یاد استاد بهمن علاءالدین، هی گل، دی بلال، کل و گاله، گل بابینه، گله کنون، شیر علی مردون، گل نازدار، می ناب‌نوش، عبد محمد للری اجرا می‌شود که بر اساس موسیقی اصیل بختیاری و بیشتر برگفته از نغمه‌های کرنا است.

این برنامه که در آوازهای شور و دشتی اجرا می‌شود، ساختارش بر اساس ساز و آواز بداهه و همچنین اجرای چند تصنیف و قطعات ضربی و بدون کلام است.

احسان میرضیایی مدیر اجرایی کنسرت بختیاری گفت: موسسه فرهنگی هنری فروغ فلق در راستای ترویج فرهنگ و موسیقی اقوام ایرانی اقدام به برگزاری کنسرت‌های موسیقی قوم‌های مختلف کشور نموده که تاکنون موفق به برگزاری کنسرت بختیاری، لری، کردی و ترکی شده است و امیدواریم به موسیقی اقوام که موسیقی ریشه‌ای این مرز و بوم است، بیشتر بها داده شود.

میرضیایی ادامه داد: کنسرت شب اول گروه مندیر با استقبال مخاطبین روبرو شد و تک نوازی سرنا تشویق پیاپی حضار را به همراه داشت؛ همچنین با درخواست متعدد حاضرین، گروه بصورت بداهه قطعاتی را اجرا کرد و به همین دلیل کنسرت دیشب زمان بیشتری را به خود اختصاص داد.

دیدار محمودی (خواننده)، احمدرضا جعفرپور (تنمبک)، سعید قربانی (سنتور)، امین حیدری (عود)، حمدالله خدیوی (نی)، قهرمان بهامیریان و مهرزاد اعظمی کیا (کمانچه) و فاطمه فریدی زاده(تار) حسین قربانی(دف و دهل)،محسن کیهان نژاد (سرنا)،رویا مدنی و نغمه نباتی و الهه خسروی(کر) هستند که در این کنسرت به اجرا می‌پردازند. همچنین سپرستی گروه را احمدرضا جعفرپور و تنظیم قطعات را حمدالله خدیوی و سعید قربانی بر عهده دارند.

میرضیایی اعلام کرد: کنسرت بختیاری لری گروه گهر با صدای کوروش اسدپور دیگر خواننده  استان چهارمحال و بختیاری و سیف الدین آشتیانی نیز31 اردیبهشت ماه در تالار شهیدان نژاد فلاح کرج برگزار می گردد.

کنسرت فوق بازتاب گسترده ای در پایگاههای خبری مختلف داشت از جمله:

خبرگزاری فارس ، اخبار ما ، گهر نیوز ، آی کنسرت  ، موسیقی ایران و …

در ادامه تصاویری از این اجرا تقدیم علاقمندان می گردد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *